Bezigheden in Mambo Viewpoint - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van Maud en JP - WaarBenJij.nu Bezigheden in Mambo Viewpoint - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van Maud en JP - WaarBenJij.nu

Bezigheden in Mambo Viewpoint

Door: Jan Peter

Blijf op de hoogte en volg Maud en JP

28 Februari 2014 | Tanzania, Lushoto

Nog een dagje aan de slag en dan een week ertussenuit op safari. Dan zijn we halverwege ons verblijf hier. En we weten al zeker dat we volgend jaar terug komen. Want het bevalt ons opperbest. De afgelopen week hebben we het management van de lodge overgenomen zodat Herman en Marjon en paar dagen “in de luwte” konden bivakkeren. Hun eerste vrije dagen sinds vijf jaar!
In de tussentijd klaar met het voorbereiden van wat strategische keuzes op het terrein van duurzaam toerisme hier. We hebben wat produkten ontwikkeld op het terrein van “volunteertourism” voor jong volwassenen van 18 – 25. Businessplan geschreven en bij een aantal mensen in de week gelegd om er in 2015 mee van start te kunnen gaan.
Met chefkok Saida in de slag om een leuke mix tussen lokale gerechten met een westerse inslag op het menu te krijgen. Met lokale produkten en lokaal ingekocht…… Hij is een fantastische kok en enorm leergierig. Heerlijk om een dagje mee in de keuken te staan. We gaan in Villa Moncoeur zeker een Usumbara dag invoeren op het menu!
En in de tussentijd gaan onze lessen EHBO en Engels gewoon door. Nog steeds met allerlei hilarische momenten als taal tekortschiet om iets duidelijk te maken. Maar waar handen en voeten niet allemaal goed voor zijn…….
Er zijn nog twee andere vrijwilligers hier. Antropologe Elske (Friesland) is bezig met een afstudeerscriptie over de aansluiting tussen lokale natuurgeneeswijzen en “moderne” westerse medische wetenschap. En ex-onderwijzer Rafael (Spanje) is bezig met het selecteren en verder toerusten van 15 talentvolle lagere scholieren voor een “scholarship” van Mambo Viewpoint. Leuke, gezellige mensen waar we veel mee optrekken.
Volgende keer wat meer over ons dagelijks leven hier. Als we de Serengeti overleven tenminste…..

• 28 Februari 2014 - 10:26

Saskia:

Super om te lezen! Geniet van de safari en kom heelhuids weer terug.
    lieve groet, Saskia

• 01 Maart 2014 - 22:31

Marian:

Leuk dat het zo goed bevalt en dat jullie nu al weten volgend jaar terug te gaan!
    Lieve carnavals-nk schaatsen-campagnegroet xx Marian

• 02 Maart 2014 - 12:10

Marie José Fles:

Lieve Maud en JP,
    morgen komt Moes en Caroline terug uit Nieuw Zeeland en jullie gaan op safari. Wat een reislustige familie hebben we toch!. Wij reizen binnen Noordwijk van de ene wijk naar de andere i.v.m. de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart a.s.. Fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Liefs Marie Jose

• 03 Maart 2014 - 10:50

Maartje:

Geniet van jullie safari avontuur!
    Liefs, Maart