Cayenne Frans Guyana - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Maud en JP - WaarBenJij.nu Cayenne Frans Guyana - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Maud en JP - WaarBenJij.nu

Cayenne Frans Guyana

Blijf op de hoogte en volg Maud en JP

14 Februari 2013 | Frans Guiana, Cayenne

Onze vakantie binnen de werkvakantie is begonnen. Enkele weken in Frans Guyana. We zijn begonnen in Sinnemary, waar we de lancering van de Ariane hebben bijgewoond. Leuk, maar eeeeerrrrrrrgggggg snel voorbij!
Nu een weekje in Cayenne voor het Carnaval en wandelen. Voor wat betreft dat laatste: In heel Guyana zijn veel wandelingen uitgezet. Perfect aangegeven en door natuurreservaten. Heel anders dan in het -veel armere- Suriname. Alleen maar geasfalteerde wegen, schoon, croissantjes, lekkere wijn, Franse blanken, Chinezen en Marrons, Europese prijzen en Caraibische sfeer.
De korte regentijd is wel losgebarsten, en we moeten onze activiteiten een beetje rondom de regenbuien heen plannen. In de tussentijd veel in ons luxe stadsappartementje met tuin en veranda.
Het carnaval (kleurig, veel drums, amateuristisch en sfeervol) duurt al vier dagen is gisteren afgerond. Iedere avond parades door de stad met steeds een ander thema.
De volgende weken het binnenland in, waarschijnlijk geen internet dus even een periode zonder nieuwsblog.

Maud en JP.

• 14 Februari 2013 - 22:22

Erna En Leo:

Hai lieve vrienden, hadden jullie het matrozenpak en de Sissy japon bij je?? Dan hadden jullie zéker opgevallen tussen de carnavalsgangers. Leuk om jullie zo te volgen via de weblog. Jullie hebben weer een hoop goed werk geleverd. Wie had dat voorzien na zo' n matige start.
    En nu nog genieten van alle bijzondere wandelingen. Klinkt goed! Een prima omgeving om voor de 4-daagse te trainen trouwens...
    Geniet nog even van het mooie weer, de indrukwekkende natuur en alle bijzondere mensen de je tegen komt.Straks is het weer back to normal en je gasten in de watten leggen.
    Lieve groeten en tot april! Erna, Leo

• 14 Februari 2013 - 23:49

Saskia:

Geniet van een welverdiende vakantie!!!!
    Saskia

• 20 Februari 2013 - 19:07

Marian:

Ha Maud en JP,
    Nu zitten jullie waarschijnlijk in de binnenlanden, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    Wat een vreselijke leuke nieuwsbrief met prachtige foto's.
    Hartverwarmend!! Zo komen we hier de winter wel door xmarian