Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu

Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Maud en JP

05 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Alweer terug uit het binnenland. We bivakkeren hier in Paramaribo in het huis van Corry van Botopassi. Lekker huis met veranda. Gisteren de hele dag in een copyshop gebivakkeerd om allerhande PR-materiaal voor Kosindo klaar te maken.

Vanochtend een meeting met het bestuur van LBS om te praten over ons idee om een reisgids voor het Boven Surinamegebied te maken. We hadden al een eerste proeve klaar, prachtig ge-layout door Brigitte, een Zwitserese vormgeefster die ook in het proces betrokken is. Iedereen was enorm enthousiat (vooral parlementslid Wally voorzitter touristische commissie) dus hij gaat er komen. 5000 exemplaren voor "onafhasnkelijk reizen door de Surinaamse Amazone". Een soort "lonely planet" voor het gebied.

Kijken of het lukt om e.e.a. voor het zomerseizoen klaar te krijgen. We spelen met het idee om de laatste twee weken van onze vakantie alle lodges in het gebied te bezoeken te beschrijven en te klassificeren. Dan zijn we wat korter in Frans Guyana, maar aan de andere kant zijn dan wel alle teksten klaar en kan e.e.a. wat sneller naar de drukker in Nederland.

Nou, hoe dat allemaal gaat lopen lezen jullie in ons volgend bericht!

• 05 Februari 2013 - 19:48

Mira :

Wat leuk om jullie belevenissen en activiteiten te lezen. En wat een goed initiatief zo'n reisgids. Omdat we er zelf tijdens onze zeilreis zijn geweest kunnen we ons goed voorstellen hoe jullie Suriname helpen. Goed hoor!
    Groetjes, Mira

• 05 Februari 2013 - 20:48

Saskia London:

Ha JP en Maud,
    Dat klinkt goed, toch grote stappen vooruit kunnen maken. Jullie komst heeft weer en boost gegeven, hartstikke fijn om te lezen.
    Ik was vorig weekend 5 dagn in Pikin Slee en kwam jullie namen tegen in het gastenboek van het Samaaka museum en hotel Botopasi!
    Geniet van Frans Guyana!
    lieve groet! Saskia

• 05 Februari 2013 - 20:59

Anneke:

Deze actie is jullie op het lijf geschreven, heel erg leuk om te doen denk ik!!!!

• 06 Februari 2013 - 01:26

Marian:

Ha Maud en JP,
    Goed om weer van jullie te horen en te lezen dat jullie je draai daar toch weer gevonden hebben! Fijn dat het zo loopt en jullie een reisgids gaan maken, leuk kansrijk project! Lijkt me ook wel een leuke klus om al die lodges te bezoeken en in kaart te brengen. Zijn er veel verschillen of lijken ze op elkaar??
    Ik geloof dat ik ze volgende winter allemaal ga bezoeken, hier sneeuwt het weer, ov zal morgen wel weer plat liggen.
    liefs en sneeuwgroet xxmarian

• 06 Februari 2013 - 10:54

Monique, Hans, Bart En Rik:

Ha, het lijkt er niet op dat jullie stil zitten in Suriname - houdt wel met het manana, manana rekening, anders kan jullie tijdsplanning wel eens knap gaan knellen zo onder de tropische zon.
    Hier is vannacht weer wat sneeuw gevallen, maar het zonnetje schijnt en de lucht is strakblauw, dus genieten. Helaas ligt Rik even met koorts thuis, maar wel nadat hij gisteren zijn spreekbeurt over India heeft gehouden met een Goed beoordeling - dus toch een blij kind.
    Blijf schrijven en genieten, dan genieten wij mee. Bovendien zijn we nog nooit in Suriname geweest, dus wie weet...
    Groeten van Monique

• 10 Februari 2013 - 18:06

Marie José:

Hoi Maud en JP,
    vandaag jullie bericht gelezen dat jullie carnaval gaan vieren. Lijkt me daar beter dan hier. Gisteren was het hier behoorlijk aan het sneeuwen in de middag en nacht. Nu de zon schijn is het wel prachtig dus lekker even gewandeld. Wel voorzichtig want met Menko z'n knie gaat het wel beter maar het blijft zwak.
    Hier in Noordwijk merk je er overigens weinig van de Carnaval. We doen dus maar niet mee.
    Ik ben benieuwd naar de 'reisgids'. Veel succes ....
    groetjes Marie José

• 10 Februari 2013 - 18:33

Parina :

Hallo maud en JP. Ik loop geloof ik even achter want over carnaval heb ik nog niets gelezen...
    Goed te lezen dat het jullie goed gaat en dat de reisgids er gaat komen. Dat moet toch een tevreden gevoel geven.
    Ik sta op het punt naar India te vertrekken (as dinsdag) voor 3 weken. Ga er met gemengde gevoelens naar toe want het is en blijft geen gemakkelijk land om te zijn. Ik meld me weer als ik thuis ben (5 maart).
    veel succes daar en liefs Parina