Het kan verkeren....... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu Het kan verkeren....... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu

Het kan verkeren.......

Blijf op de hoogte en volg Maud en JP

13 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

'Ha Jangjaman. HierJan Peter. We komen maandag a.s. op Kajana aan met Blue Wing......"
Even stilte aan de andere kant van de lijn.
"Ik ben dan niet in Kajana........Moet naar de stad tot zaterdag.....".
Het verbaasde ons niet eens echt meer. Wat vorig jaar met zoveel enthousiasme en elan gestart was begint een beetje als een nachtkaars uit te doven. Gemiste kans, denken we dan maar. En voor ons een les om het een volgende keer (Tanzania?) wat anders aan te pakken. Met wat meer waarborgen voor continuïteit........

We vertrekken nu morgen naar het Brownsberg reservaat in het binnenland. Vogels kijken, wandelen en voor het eerst overnachten in onze hangmatten met Thermarest matjes. Daarna door naar Botopassi waar we vorig jaar kennis hebben gemaakt met Corrie Vonk, een enthousiaste Nederlandse vrouw die daar een rivierlodge is begonnen. En uiteindelijk naar Kajana. Waarschijnlijk niet meer om te werken of iets op te pakken, maar wel om het goed af te ronden. In welke zin dan ook....

De avonden hier in Paramaribo blijven heerlijk. Buiten eten, een Parbobiertje erbij en genieten van de Surinaamse gemoedelijkheid. Het heerlijke klimaat blijkt echter niet bevorderlijk voor onze apparatuur. Onze tablet heeft het inbouwen van een simkaart voor mobiel internet nauwelijks overleefd. Niet gelukt, en we kregen hem van Telesur terug met een enigszins ontzette oplader. De dader ligt uiteraard op het kerkhof; het opladen gaat nu erg moeizaam (soms wel soms niet).

Al-met-al zijn onze eerste dagen hier verrassend verlopen. Het zal meer een reisvakantie dan een werkvakantie worden, maar daar gaan we zonder meerhet beste van maken!

Onze volgende blog zal uit Kajana komen, met meer nieuws over hoe het gaat in dat prachtige Marron-dorpje in het Surinaamse binnenland.

• 13 Januari 2013 - 22:02

Hans Baetens:

Hi Maud en JP, héééé das inderdaad een verrassende wending van een Surinaams verhaal. We kijken dan ook uit naar het verhaal uit Kajana. Blijf geniet van jullie, meer reis- dan werkvakantie .. ;-) Een warme, met buiten net onder nul, groet .. Hans & Co

• 14 Januari 2013 - 08:39

Menko:

Tsja Han de Wit en de ontwikkelingshulp. Het verbeteren van de wereld gaat niet over rozen. Maar vermoedelijk lost het alles weer op als jullie in het binnenland aankomen. Wij zijn op dit moment in Siem Reap waar voor tienduizenden Koreanen en Chinezen gigantisch hotels en eetgelegenheden nabij Angkor Wat worden gebouwd. Wij hebben nog de laatste restjes oorspronkelijk Cambodja mogen vinden rondom het grote meer en de jungle in het noorden, waar de machines al bezig zijn grootschalige infrastructuur voor de toeristen aan te leggen. In de uithoeken een werkelijk prachtige tocht gehad waar de laatste jagers hun berenlevers en hertenkoppen ten toon stellen. Als de Chinese bussen hier over een jaar verschijnen zal denk ik alles ten onder gaan.
    Of te wel: laat de economische ontwikkeling van centraal Suriname nog maar even op zich wachten.

• 14 Januari 2013 - 11:12

Caroline:

Lieve Maud en JP,
    Jammer, doe je je best en heb je plannen, gebeurt er dit. Inderdaad gemiste kans. Heel veel genieten verder! Groetjes, Caroline

• 14 Januari 2013 - 15:01

Anneke Van Der Sluis:

Ha lieve mensen, een poosje geleden in de Volkskrant een mooi artikel over de lodge van Corrie Vonk, schijnt heel bijzonder te zijn. Veel plezier, laat je niet kisten! Groeten, Anneke

• 15 Januari 2013 - 01:17

Erna & Leo:

Hoi lieve vrienden,
    Een beetje zuur dat dit uiteindelijk zo moet lopen. Daar hadden jullie toch n hele andere voorstelling bij gehad.. Zoveel plannen gemaakt, zoveel voorbereidingen getroffen, zoveel energie in gestoken. Meer dan jammer. Rond het samen daar goed af en spoel de wrange smaak weg met n lekker koel inheems biertje. Hierna maar volop genieten van de extra vrij tijd en vakantiedagen. Op naar jullie volgende project !!
    Groetjes van Erna en Leo