Kosindo lodge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu Kosindo lodge - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu

Kosindo lodge

Door: JP

Blijf op de hoogte en volg Maud en JP

22 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

Na drie dagen Kosindo hebben we ons hart alweer verloren aan dit prachtige gebied en de hartelijke mensen. En tot onze blijde verrassing was er veel gebeurd m.b.t. de verbetering van de lodge. Twee huisjes bijgebouwd en alles was on-Surinaams schoon. Wat wel was blijven liggen was bijna alles rond de marketing. Meester Frits die dat zou oppakken is weer gaan lesgeven én de politiek in dus druk druk druk... De drie weken die wij in Suriname hebben gaan we daar hard mee aan de slag, zowel als in Paramaribo en later in Nederland. Het toerisme is in heel Suriname wat in elkaar gezakt en dat is doodzonde.
We zijn dus weer stevig aan de slag met van alles en nog wat en vergeten ook de leuke dingen niet. Zo gaan we zaterdag als stand-in reisleiders met twee gasten naar de stroomversnelling van Awarradam én wandelen door de dorpjes van het Langu gebied waar Kajana deel van uitmaakt. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!
We verblijven in één van de nieuwe huisjes met een heerlijk bed en uitzicht op de rivier. ’s Ochtends vroeg (voor ons dan) gewekt door de vrouwen die in de rivier komen wassen en bij het ontbijt op de veranda krijgen we bezoek van alle kinderen die we vorig jaar hebben leren kennen.
Het Marron-gevoel is weer goed aanwezig en we hebben het meer dan naar onze zin hier! Heerlijk.
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties en veel sterkte met de koude winter. ’t Is hier ietsje warmer!

• 27 Januari 2013 - 17:19

Klaas Huiberts:

JP van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We denken aan jullie daar in Kosindo. Ook wel met een gevoel van heimwee. Ik ben nog steeds erg blij dat we jullie daar vorig jaar hebben opgezocht, het is voor ons een mooie vakantie geweest. Gelukkig bespeurde je toch vooruitgang. Veranderingen in Suriname gaan niet zo snel. Geniet maar van het moois.
    Groeten van Tine en Klaas.

• 27 Januari 2013 - 23:44

Menko :

JP alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Toch vooruitgang in Kosindo. Wij hopen dat je nog iets kan betekenen wat betreft de promotie. De winter in Nederland is met een flinke dooiaanval aan haar einde gekomen. Voor ons was de overgang van Cambodja naar Nederland een veertig graden. De foto's kan je op Facebook zien. Gelukkig is de sneeuw nu weg.
    Maak van je 55ste verjaardag maar een mooi Maronfeest. Een oude wijze lange man die jarig is moet toch wel iets betekenen. Morgen proberen we je te bellen. Groeten van Marie. Groeten aan Maud.

• 28 Januari 2013 - 19:52

Maartje:

Hieper de piep hoera!!! Gefeliciteerd met je verjaardag. Groetjes, Maartje en de mannen

• 31 Januari 2013 - 00:10

Caroline:

Weer enigszins opgeknapt wil ik jou en de rest van het gezin nog van harte feliciteren met jouw verjaardag JP! Ik wilde een mailtje sturen op de dag zelf, pakte de ipad er voor, maar ik weet niet wat ik wel met mijn duffe hoofd heb zitten doen, maar dat dus niet :/ Ik was wel bezig geweest met een cadeautje voor je, niet gelukt helaas. Die hou je dus nog tegoed! Liefs, Caroline