Fietsen naar Domburg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu Fietsen naar Domburg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu

Fietsen naar Domburg

Door: maudjp

Blijf op de hoogte en volg Maud en JP

31 Januari 2012 | Suriname, Paramaribo

Met nog twee dagen te gaan voor ons vertrek naar Kayana zijn we vandaag met de fiets op pad gegaan naar het plaatsje Domburg. Heen-en-terug 80 kilometer langs de Suriname-rivier en langs allerlei plantages. Maud had het ook al gezegd in het vorige blog: wat zijn Surinamers toch aardige mensen. "He basketballer, alles goed?". Duim omhoog en doortrappen. In de warung van Domburg (heerlijke bami rames voor nog geen 3 euro) maakten we ook met iedereen een praatje. Dat we twee maanden het binnenland ingaan (da's lang hoor, bij die Marrons...) wekte soms verbazing, soms bewondering. "Succes hoor.....".
Een ontmoeting met een Nederlandse lodge-eigenaar (SuriNat, ten zuiden van Domburg) gaf veel inzicht in de structuur van de toeristische sector. Kort-en-goed: weinig visie, weinig continuiteit en veel haat-en-nijd onderling. Maar aan de andere kant ook veel enthousiasme en veel Surinaams "go with the flow". Nou, we zullen het wel zien de komende weken. In de middag nog lekker vogels gekeken (Jacana's, veel roofvogels, Toekans) en met een plensbui over ons heen kwamen we na 80 kilometer weer aan bij ons apartement.

• 03 Februari 2012 - 20:16

Marian:

Ha Maud en JP, Leuk om jullie beetje zo te kunnen volgen!! Wat een leuke bijzondere ervaring zo'n reis. Heel benieuwd hoe jullie zullen worden ontvangen in Kayana en wat jullie daar gaan doen!! sneeuwgroet vanuit Holland waar het nu 35 graden kouder is.