IN DE JUNGLE - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu IN DE JUNGLE - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu

IN DE JUNGLE

Door: maudjp

Blijf op de hoogte en volg Maud en JP

12 Maart 2012 | Suriname, Paramaribo

Tine en Klaas, vrienden van ons, waren voor een paar dagen over in Kosindo. Voor ons aanleiding om de werkzaamheden op te schorten en met hen op pad te gaan naar de natuurgebieden van Okkoberg en Sentiadan. Drie dagen ontdekken of de natuur hier zo prachtig is als we hoopten en dachten. Ja dus! De wandeling naar Okkoberg (8 uur heen en terug) bracht ons prachtigen pijlgifkikkertjes, een imposante boa-constrictor op het pad, een luiaard en brulapen op de berg zelf! Maar vooral het nog onaangetaste primaire regenwoud langs de Okkokreek stal ons hart!
Sentiadan is een stroomversnelling 100 kilometer stroomopwaarts richting Brazilie. Het daar ingerichte bushcamp overtrof onze stoutste verwachtingen. Wat een prachtig plekje, met een comfortabele zitbank en heelijke hangmatten met klamboe. Vanuit je junglebed uitkijken over de stroomversnelling, met kaaimannen en papagaaien over je hoofd. Een mooi kampvuur en een goede bushkeuken. Wat wil een mens nog meer? Geen jaguars helaas, die hadden anderen wel gezien, maar wel drie soorten apen, groene ibissen, vreemde nacht reigers met een blauwe snavel en een prachtige kuif waar we de naam nog niet van weten, een enorme Harpij-arend en groepen schreeuwende roodkeel-caracara’s. Genieten dus. Maar vooral stil worden van de prachtige landschappen. We hebben een paar foto’s bijgevoegd om mee te kunnen genieten.
Klaas en Tine zijn vanochtend weer vertrokken, en wij gaan onze laatste twee weken hier in. Nog een hoop te doen!