De grote kleine regentijd - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Maud en JP - WaarBenJij.nu De grote kleine regentijd - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Maud en JP - WaarBenJij.nu

De grote kleine regentijd

Blijf op de hoogte en volg Maud en JP

23 Februari 2013 | Frans Guiana, Cayenne

De kleine regentijd hier in Guyana valt wat groter uit dan gedacht. We hebben ons reisschema wat moeten aanpassen. Vier dagen trekken met de rugzak en de hangmat door de jungle bleek wat te hoog gegrepen. Een aantal "stroompjes" hadden zo veel last van het water dat je er tot je middel doorheen moest waden. Gelukkig hoorden we dit vooraf en dus "une petit changement" van onze plannen. Nu een kortere trek gedaan bij de Braziliaanse grens. Overnacht in onze hangmatten midden in de jungle, tussen de pijlgifkikkertjes. Want die gedijen goed onder deze omstandigheden. Komende week wordt onze moerasweek, met veel watervogels en kaaimannen hopen we.

Het "werk" gaat gewoon door. We houden contact met Suriname, en hebben o.a. een classificatiesysteem voor de lodges voorbereid. Zo kunnen één tot vijf kalebassen worden toebedeeld! En wij gaan over twee weken als Michelin-sterren-controleurs op pad!
We hebben er veel zin in, maar nu eerst op pad naar de moerassen van Kaw waar we een dag en een nacht met een (gelukkig overdekt) bootje doorheen gaan trekken. Jullie horen er nog van!

• 24 Februari 2013 - 11:14

M:

Jeetje wat spannend allemaal. Ik hoop dat alles goed gaat en dat de kaaimannen op een afstand blijven.
    Hier is nog niet veel veranderd. Het sneeuw, vriest en waait.
    dikke kus van je zus en schoonzus.

• 24 Februari 2013 - 19:36

Tine:

Hallo Maud en JP

Voor mijn gevoel zijn jullie al weer zo lang op pad.
    Jullie maken weer heel veel mee.
    Ik ga proberen te bellen, kijken of het lukt om contact met jullie te krijgen daar in de binnenlanden.
    Ik denk wel veel aan jullie. Lieve groet van ons allemaal. Tine