Iles de Salut. - Reisverslag uit Kourou, Frans Guiana van Maud en JP - WaarBenJij.nu Iles de Salut. - Reisverslag uit Kourou, Frans Guiana van Maud en JP - WaarBenJij.nu

Iles de Salut.

Blijf op de hoogte en volg Maud en JP

03 Maart 2013 | Frans Guiana, Kourou

Na zeven golven lukt het de kokosnoot m de overtocht naar de kust van Frans Guyana te maken. Een bekende passage uit het boek Papillon en 60 jaar na dato werkt het nog steeds. Drie dagen op de Isles de Salut geweest. Gebivakkeerd in een Maison du Gardien, een bewakershuisje, en genoten van de eilanden en het stralende weer. Genoten van de springende dolfijnen rondom het eiland, en de fregatvogels daarboven. Het bagno, het werkkamp voor de gevangenen, wordt mooi gerestaureerd en je waant je nog in de tijd van Papillon.

Nog een weekje in Frans Guyana. We gaan naar de kust-grens met Suriname, waar rond deze tijd de zeeschildpadden hun eieren gaan leggen.

Daarna, vanaf de 11e, weer aan de slag. 12 maart een laatste vergadering met het bestuur van de lodgehouders, en vanaf de 13e beginnen we met onze reis langs de lodges.

• 04 Maart 2013 - 00:54

Saskia :

Ha JP en Maud, jullie maken weer mooie dingen mee.
    En jullie plannen klinken goed voor de reisgids van de lodges. Geniet nog even van dit weekje!
    grtz. Saska

• 08 Maart 2013 - 13:00

Parina:

Dat klinkt allemaal heel goed en ook wel idyllisch. Het reizen langs de lodges zal wel wat vermoeiender zijn denk ik zo. Zelf inmiddels weer een paar dagen thuis uit India. Bijzonder land. Gelukkig niet ziek geweest.
    tot de volgende keer! liefs Parina

• 09 Maart 2013 - 16:25

Marian:

Nou dan horen we wel welke lodges jullie ons aanbevelen.
    Vanavond gaan wij genieten van het NDT.
    liefsxmarian

• 19 Maart 2013 - 08:26

Marieke:

hoi maud en JP,
    ik kijk met plezier uit naar jullie reisgids van de lodges. ben heel benieuwd naar jullie beoordeling.
    veel succes ermee.
    en geniet er van.