Lodgehoppen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu Lodgehoppen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu

Lodgehoppen

Blijf op de hoogte en volg Maud en JP

26 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Ja, dat was me weer wat. 21 lodges bezoeken in 8 dagen, foto's nemen, classificeren, beschrijven en hup weer verder. De dynamiek spatte er vanaf, en dat mocht ook wel weer na het een beetje slome Frans Guyana. Onze laatste dagen in Paramaribo bezig geweest om alles uit te werken. We bivakeerden zo'n beetje in het internetcafé achter twee computers, en schrijven maar...... Daarna overdracht aan de stichting LBS en hup naar het vliegveld voor de terugvlucht. We verblijven eventjes bij Menko en Marie-José en woensdag weer naar Frankrijk waar de Pasen en de gasten ons weer roepen!

Met de reisdkrant hebben we Suriname toch wel goed kunnen afsluiten. Hij gaat er mooi uitzien, het eerste deel wat we al in februari geschreven hadden, was al min-of-meer klaar en ziet er werkelijk prachtig uit. Maar belangrijker: hij zal zeker helpen om het prachtige Boven Surinamegebied wat meer bekendheid te geven, zowel in Paramaribo waar hij verkocht gaqat worden als in Nederland. De plannen voor de Utrechtse vakantiebeurs 2014 (met subsidie van de EU) liggen al op de tekentafel.

En daar was het toch allemaal om te doen: een beetje meehelpen om kleinschalige ondermeners op het gebied van community based tourism een duwtje in de rug te kunnen geven. Volgend jaar gaan we waarschijnlijk dezelfde periode naar Tanzania. Voor een soortgelijk project als we vorig jaar in Kosindo hebben gedaan. Op het moment dat dat wat meer handen en voeten krijgt, gaat er weer een blogje jullie kant op!

• 26 Maart 2013 - 13:15

Marian:

Nou, fijn Frans paasweekend dan!!
    grtjs Marian