Nog één week - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van Maud en JP - WaarBenJij.nu Nog één week - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van Maud en JP - WaarBenJij.nu

Nog één week

Door: JP

Blijf op de hoogte en volg Maud en JP

21 Maart 2014 | Tanzania, Lushoto

Nou nou. We naderen alweer onze laatste week. Time flies. Villa Moncoeur, waarvan de boekingen door Anna zijn gedaan, gloort alweer aan de horizon. We zouden in deze blog kunnen vertellen over ons weekje Serengeti (geweldig), over de continuering van onze activiteiten hier (gaat goed) maar eigenlijk is het veel beter om te verhalen over wat voor heerlijke plek dit is. Vanmiddag met onze verrekijkers op pad geweest Naar een aantal uitzichtpunten. Lekker in de zon naar roofvogels gekeken. Op de kliffen hier broeden drie zeldzame valken. Vandaag zowel de Lannervalk gezien als de zeldzame Taitavalk. Daarvan zijn er maar zo’n dertig broedplaatsen in heel Afrika, en één ervan is hier. In de tuin van de lodge, met veel bloeiende planten, zitten veel kolibri’s en ook prachtige gifgroene kameleons. Donderdag is marktdag in Mambo, en we hebben een paar meter stof gekocht. Een soort batik-prints die we willen gebruiken om een Afrikaans hoekje in de entree van Villa Moncoeur in te richten. Straks een Usambara-variant van Boeuf Bourguignon (JP staat samen met chefkok Saidi in de keuken recepten uit te wisselen en te koken) en dan bij de vuurplaats nog wat nakletsen met de gasten. Het leven kon slechter……

• 21 Maart 2014 - 19:28

Anneke:

Hoi lieve mensen, jullie reisverslag is zo inspirerend, dat ik bijna zin heb om naar Afrika te gaan.....en jullie weten wat dat wil zeggen...Liefs, An