Kindercirucus Mambo - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van Maud en JP - WaarBenJij.nu Kindercirucus Mambo - Reisverslag uit Lushoto, Tanzania van Maud en JP - WaarBenJij.nu

Kindercirucus Mambo

Door: Maud

Blijf op de hoogte en volg Maud en JP

15 Februari 2015 | Tanzania, Lushoto

Om de creativiteit, trots van de kinderen te stimuleren heeft Gijs de Wit een kindercircus opgezet met kinderen van Mambo. De kinderen zitten met meer dan 100 kinderen in een klas dus is er geen enkele individuele aandacht voor de kids. Mond houden, luisteren, nazeggen en geen vragen stellen is de onderwijsvorm. Gijs is hier enkele maanden per jaar en hij onderwijst de docenten die de lessen in het weekend verzorgen. Van de week was er een voorstelling zie de foto's. Erg leuk om de kinderen te zien hoeveel plezier ze hebben en hoe geconsenteerd ze bezig zijn.
Bij het vorige verslag zijn de foto's niet gelukt nu wel. Bekijk ze alsnog.

• 15 Februari 2015 - 10:18

Anneke:

Wat een mooi verslag! Toch herken ik wel iets van die onderwijsvorm zoals ik die 60 jaar geleden heb "genoten". De foto's ijlen een verslag na: nu wel van "terug in Mambo" maar die van het circus zie ik niet.. Volgende keer!

• 24 Februari 2015 - 19:25

Saskia:

Ha Maud en JP, fijn om weer van jullie verblijf en acties te lezen, mooie beelden! lieve groet, Saskia

• 06 Maart 2015 - 21:43

Marie José Fles:

Hoi Maud en JP,
    leuk hoor die foto's! Goed hoor van Gijs. Daar kan hij trots op zijn!