vertrek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu vertrek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maud en JP - WaarBenJij.nu

vertrek

Door: maudjp

Blijf op de hoogte en volg Maud en JP

20 Maart 2012 | Suriname, Paramaribo

Donderdag, 22 maart, vertrekken we met de boot weer richting Paramaribo.
We hebben de laatste week hard gewerkt om alles af te krijgen. We hadden op onze veranda een klein kantoortje ingericht. JP heeft een informatieboek voor de gasten en een boek speciaal voor de touroperators samengesteld en folders en een foto-cd ontworpen. Maud heeft de laatste hand gelegd aan de balans, begroting en de prijzen.
Daarnaast hebben we onze laatste lessen afgerond. JP heeft de vrouwen van de keuken wat tips gegeven over het koken van plaatselijke producten voor westerse gasten. Het was voor de vrouwen even wennen maar daarna hadden ze er veel plezier in. Maud heeft met de vrouwen van de schoonmaak hutjes en het terras schoon gemaakt. Helemaal tros waren we toen alle medewerkers van Kosindo met hun kinderen de lodge van boven tot onder hebben schoon geboend. De lessen Engels zijn overgedragen aan een Amerikaanse, zij verblijft hier twee jaar. De lessen Nederlands zijn overgedragen aan Jozien die les geeft aan de peuters en die hier nog tot augustus blijft. Morgen sluiten we de EHBO-lessen af met een examen en Maud heeft haar laatste les nog op de school in groep 3. Al met al zijn wij heel tevreden hoe alles tot nu toe is verlopen. In Paramaribo gaan we samen met Janganman en Frits nog veel gesprekken voeren, spullen kopen en al het materiaal laten printen. De laatste twee dagen laten we ons verwennen in een heel goed hotel. De 28ste maart vliegen we naar Nederland en 3 april vertrekken we naar Villa Moncoeur waar we donderdag de eerste gasten gaan ontvangen. Villa Moncoeur lijkt nu nog ver weg en zelfs een beetje onwerkelijk maar het zal zeker snel wennen. Omdat we zo intensief bezig zijn geweest met marketing en financiën hebben we ook voor Villa Moncoeur weer nieuwe ideeën op gedaan.
We zullen zeker vaak terug denken aan Kajana: de kindertjes, Obama, Enthousiast , Bas en Sedy, die ons vaak kwamen bezoeken, de lessen en alle medewerkers van Kajana en natuurlijk het leven hier. Volgend jaar gaan we weer terug en hopen we dat ze de kennis en kunde die zij hebben opgedaan toepassen!!!

• 20 Maart 2012 - 23:27

Saskia:

Inspirerend dus voor beide kanten. Ik vertrek morgen de 21ste. Wens jullie nog een hele goede laatste week en hopelijk tot volgend jaar!

• 21 Maart 2012 - 10:47

Anneke Van Der Sluis:

Wat heerlijk dat alles zo goed is gegaan. Ik wens jullie een goede terugreis, goede zaken in Paramaribo en ook even fijn genieten! Tot ziens, An